Фахівець Управління Держпраці взяв участь в урочистих заходах на ТОВ «Донбаскераміка» 0 166

20 червня начальник спеціалізованого відділу нагляду у гірничодобувній промисловості Олександр Вілков виступив з промовою на святкуванні Дня охорони праці у ТОВ «Донбаскераміка», яке щороку проводиться в рамках всесвітньої компанії «Imerys Ceramics». Олександр Вілков розповів присутнім про статистику травматизму у галузі добувної промисловості і розроблення кар’єрів України, зазначивши, що кількість травмованих за 2017 рік складає 18,9% від загальної кількості травмованих (936 травмованих осіб, в тому числі 31 зі смертельним наслідком). 
Серед причин нещасних випадків переважають організаційні – 65,5% (3249) нещасні випадки, до яких відносяться:
– невиконання вимог інструкцій з охорони праці;
– невиконання посадових обов’язків;
– порушення правил безпеки руху;
– порушення вимог безпеки під час експлуатації обладнання, устаткування, машин, механізмів тощо;
– порушення вимог безпеки під час експлуатації транспортних засобів.
Через психофізіологічні причини сталося 22,3% (1109) нещасних випадків, а через технічні причини – 12,2% (607) нещасних випадків, до яких відносяться:
– незадовільний технічний стан виробничих об’єктів, будівель, споруд, інженерних комунікацій, території;
– незадовільний технічний стан засобів виробництва;
– конструкційні недоліки, недосконалість, недостатня надійність засобів виробництва;
– недосконалість технологічного процесу, його невідповідність вимогам безпеки.
До основних подій, які призвели до нещасних випадків, відносяться:
– падіння потерпілого під час пересування – 22,1% (1095 травмованих осіб від загальної кількості травмованих по Україні);
– дія рухомих і таких, що обертаються, деталей обладнання, машин і механізмів – 11,2% (588 осіб);
– падіння потерпілого з висоти – 7,4 % (369 осіб);
– падіння, обрушення, обвалення предметів, матеріалів, породи, ґрунту тощо – 4,6% (226 осіб);
– дія предметів та деталей, що рухаються, розлітаються, обертаються – 4,2% (210 осіб). 
За 2017 рік кількість нещасних випадків, до яких призвела експлуатація обладнання, устаткування, машин та механізмів становить 1484 випадки, в тому числі 168 – смертельно, що становить 29,9 % від загальної кількості травмованих.
До устаткування, використання якого найчастіше призводить до настання нещасних випадків, належать:
– автомобілі спеціалізовані, автопоїзди, автомобілі – тягачі, кузови – фургони, причепи, автонавантажувачі – 3,7%(183 осіб);
– устаткування гірничо-шахтне – 2,8 % (137 осіб).
Також Олександр Вілков розповів про випадки травматизму, які сталися у 2017 році на піднаглядових відділу підприємствах, звернувши особливу увагу на те, що основною причиною настання нещасних випадків є власна неуважність та необережність під час виконання службових обов’язків. 
Наприкінці зустрічі представник Управління Держпраці відповів на запитання представників «Imerys Ceramics», які прибули з Франції для участі у святковому заході.

Попередня статтяНаступна стаття

Інспектор гірничого управління читала лекцію на шахті “Добропільська” 0 10

21 серпня головний державний інспектор спеціалізованого відділу гірничого нагляду і контролю Вікторія Шевкун провела семінар-нараду на шахті «Добропільська» ВСП «ШУ «Добропільське» ТОВ «ДТЕК Добропіллявугілля» з ІТП дільниці ПР-2 щодо дотримання вимог з пожежної безпеки для виробок, обладнаних стрічковими конвеєрами.
Протипожежний захист виробок, обладнаних стрічковими конвеєрами, повинен відповідати вимогам НПАОП 10.0-1.01:
– Вони мають бути закріплені негорючим або важкогорючим кріпленням; 
– частина виробки, у якій розміщається приводна станція конвеєра, має бути закріплена тільки негорючим кріпленням;
– по всій довжині виробки має бути прокладений пожежно-зрошувальний трубопровід з розміщенням на ньому пожежних кранів через кожні 50 м, який забезпечує необхідну витрату й тиск води для гасіння пожежі;
– ручні вогнегасники з об`ємом корпусу 10 літрів повинні бути розміщені по довжині виробки по 2 од. через кожні 100 м;
– кожна привідна та натяжна станції конвеєра мають бути оснащені автоматичною системою водяного пожежогасіння.

Начальник транспортного відділу провів технічне навчання на станціі Брусин ПАТ “Укрзалізниця” 0 9

21 вересня начальник відділу нагляду на транспорті та зв’язку Дмитро Максимов спільно з начальником станції Брусин РФ «Донецька Залізниця» Оленою Безкішко провели технічне навчання з працівниками Служби перевезень Регіональної Філії «Донецька Залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» на теми: «Порядок взаємодії енергодиспетчера і ДСП в складних метеоумовах і пропуск поїздів при ожеледі» та «Вимоги безпеки під час виконання робіт на станціях і вокзалах згідно Правил безпеки праці для працівників залізничних станцій і вокзалів НПАОП 63.21-1.12-07».
Під час навчання Дмитро Максимов акцентував увагу залізничників на вимоги безпеки під час перебування на станційних коліях, пересувань по території станції, що дозволяється тільки службовими маршрутами. Проходити вздовж колій тільки по узбіччю або посередині міжколіі. Під час проходу вздовж колії стежити: за поїздами, маневровими складами, одиночними локомотивами або відчепами вагонів, що рухаються; за тим, чи немає предметів, які виступають за межі контуру габариту рухомого складу та габариту навантаження; за пристроями та предметами, які розміщені на шляху прямування (граничні стовпчики, водовідвідні лотки і колодязі, пристрої сигналізації, централізації та блокування, зв’язку тощо). Під час виходу на колію з будівель, із-за рухомого складу, споруд тощо необхідно попередньо переконатися у відсутності рухомого складу, що рухається на шляху прямування працівника або наближається до переходу. Переходити колії тільки під прямим кутом, попередньо переконавшись у тому, що на відстані не менше 400 м немає рухомого складу, який рухається або наближається до місця переходу.

Доповідачі ще раз нагадали присутнім про те, що не дозволяється ставати на рейку, у простір між вістряком і рамною рейкою, у жолоби стрілочного переводу та на кінець залізобетонної шпали з ухилом. Під час обходу групи вагонів або локомотива, що стоять на колії, черговому по станції, оператору посту централізації, сигналістам, регулювальникам швидкості руху вагонів, бригадам складачів поїздів дозволяється переходити колію на відстані від них не менше ніж 3 м та проходити у просторі між розчепленими вагонами, якщо відстань між ними становить не менше ніж 5 м.