На ДП «Шахтоуправління Південнодонбаське №1» спеціалісти гірничого управління проводили семінар 0 95

На Державному підприємстві «Шахтоуправління Південнодонбаське №1» головний державний інспектор спеціалізованого відділу гірничого нагляду і контролю В. Шевкун та головний державний інспектор відділу гірничотехнічного нагляду у Селидівському регіоні Ю. Черній провели семінар-нараду про систему навчання з питань охорони праці працівників вугільних шахт. 
Система навчання з питань охорони праці забезпечує підтримку необхідного кваліфікаційного рівня працівників і готовність виконувати професійні обов’язки з урахуванням вимог безпеки. Для цього застосовуються різні види інструктажів, тренінгів, навчань і контролю знань. Також на нараді були обговорені питання виробничого травматизму на вугільних підприємствах та найпоширеніші причини його настання. Близько 70% нещасних випадків стається на рейковому транспорті, більше третини з яких пов’язано з їздою на вантажному і вантажолюдському колісному транспорті, 20% — пов’язано з постановкою вагонів, що зійшли з рейок, підручними засобами і майже 40% нещасних випадків стається через потрапляння людей між стінками виробок і складом, що рухається. На конвеєрному транспорті травматизм пов’язаний з їздою на вантажних стрічкових конвеєрах (32,2%), пуском у роботу конвеєрів без попереджувальної сигналізації (17%) і зачищенням конвеєрних ліній від вугілля та породи без їх зупинення (24,1%). 
Останніми роками спостерігається збільшення кількості смертельних випадків на робочих місцях і після виходу з шахти від гострої серцевої недостатності та інсульту. Вони стаються в основному через несвоєчасне виявлення серцево-судинних захворювань гірників під час медичних оглядів чи ухиляння явно хворих працівників від щорічних медоглядів. Травматизм із тяжкими наслідками на машинах і механізмах у більшості випадків пов’язаний з доставкою матеріалів та їздою на скребкових конвеєрах (38,2%), з роботою очисних комбайнів (38,1%), породонавантажувальних машин і прохідницьких комбайнів (12%) і під час керування механічними кріпленнями (9%). Травматизм внаслідок газодинамічних явищ пов’язаний в основному (більш як 90%) з невиконанням противикидних заходів у викидонебезпечних зонах. Тяжкими наслідками в соціальному та економічному плані супроводжуються аварії, пов’язані з вибухами газу і пилу, газодинамічними явищами, підземними екзогенними й ендогенними пожежами, завалами і на шахтному підйомі. Аналіз причин смертельного травматизму на шахтах галузі показує також, що вже не 80%, як було впродовж кількох десятків років, а 90—92% аварій і смертельних випадків стається з організаційних причин, внаслідок порушення правил і норм безпеки, технологічної дисципліни, багато в чому через неправильні дії працівників, задіяних у трудових процесах.

Попередня статтяНаступна стаття

Представники ГУ Держпраці у Донецькій області приймають активну участь у спільних цільових профілактичних заходах під умовною назвою «Мігрант» 0 16

На минулому тижні головний державний інспектор контролю південного напрямку управління з питань праці Валерій Бєляков прийняв участь у спільному рейді по м.Маріуполь з представниками Головного управління ДМС у Донецькій області, Головного управління Національної поліції в Донецькій області, Донецького прикордонного загону, Управління патрульної поліції в Донецькій області.

Іноземним громадянам, які здійснюють підприємницьку діяльність, працівникам-іноземцям були роз’яснені вимоги КЗпП України. Зокрема, роботодавцям було повідомлено, що згідно з вимогами абз.2 ч.2 ст.265 КЗпП України юридичні та фізичні особи – підприємці, які використовують найману працю, в разі фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків несуть відповідальність у вигляді штрафу у тридцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення (на сьогодні – 111 690 грн.) за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення.

Під час заходу були виявлені ризики використання праці іноземців, які легально перебувають та мають право на працю в Україні, проте з якими, ймовірно, не укладено трудовий договір. Після роз’яснення трудового законодавства фізичні особи-підприємці виявили бажання не допускати порушень законодавства та права працівника на працю і соціальний захист. Саме превентивні міри мають допомогти бути обізнаними обом сторонам трудового процесу, – і роботодавцю, і працівнику, своєчасно запобігти помилкам та небажаним штрафам.

Інспектори транспортного відділу провели круглий стіл на станції Краматорськ ПАТ «Укрзалізниця» 0 15

14 серпня у структурному підрозділі вокзалу станції Краматорськ РФ «Донецька залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» головні державні інспектори на транспорті та зв’язку управління нагляду в промисловості і на об’єктах підвищеної небезпеки Юлія Кравцова та Ігор Сиднєв провели круглий стіл, під час якого обговорили питання щодо мінімальних вимог безпеки під час роботи з екранними пристроями та вимоги щодо безпеки та захисту здоров’я працівників під час роботи з екранними пристроями, затверджені наказом Міністерства соціальної політики України від 14.02.2018 № 207.

Посадові особи Управління Держпраці проінформували, що перед початком роботи необхідно очищати екранні пристрої від пилу та інших забруднень. Після закінчення роботи екранні пристрої слід відключати від електричної мережі. У разі виникнення аварійної ситуації необхідно негайно відключити екранний пристрій від електричної мережі.

На всі питання працівників СП вокзал станції Краматорськ РФ «Донецька залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» інспекторами надано вичерпні відповіді.