Запобігання травматизму під час пересування у зимовий час 0 145

Статистичні дані виробничого травматизму показують динаміку зростання в зимовий час і основним видом нещасних випадків є падіння потерпілого під час пересування.
У холодну пору року вкрай загострюється питання безпечного пересування працівників по території підприємства і в приміщеннях, де підлога оброблена природними або штучними матеріалами з гладкою поверхнею.
При попаданні на гладку поверхню снігу, льоду або води – збільшується ризик падіння і отримання травми, яка відповідно до чинного законодавства безперечно буде пов’язана з виробництвом.
Питання ковзання по поверхні особливо гостро стоїть на тих підприємствах, де на підлогу виробничих приміщень може потрапляти вода, жир, масло тощо. Так, якщо взимку в неопалюваних складах, гаражах підлога може покриватися льодом після попадання води, то зайве нагадувати про небезпеку зимових слизьких доріг на відкритій території підприємства. 
Нормативними документами в діючих будівельних нормах чітко не визначені параметри безпечної шорсткості поверхонь, по яких пересуваються люди. Але є загальні вимоги в деяких документах: вимоги по очищенню території підприємства від снігу містять всі галузеві правила з охорони праці. Крім того, Правила пожежної безпеки України вимагають очищати від снігу дороги, проїзди, проходи до будівель, споруд і утримувати їх в справному стані.
Згідно Технічного регламенту будівельних виробів, будівель і споруд, в процесі експлуатації споруд мають бути виключені ризики нещасних випадків. ДБН В.1.2-9-2008 «Основні вимоги до будівель і споруд. Безпека експлуатації» визначає ризик падіння після ковзання і також цей документ встановлює, що для запобігання падіння після ковзання будівельні вироби повинні мати обмеження по слизькості. У свою чергу показник слизькості залежить від характеристик покриття, а також наявності на ньому води або жиру. Важливим фактором запобігання ризикам падіння є відповідні властивості будівельних виробів, які утворюють поверхню для переміщення людей. Слизькість поверхонь будівельних виробів може бути визначена візуально, випробуваннями за стандартизованими методами або обчисленнями, з урахуванням різних параметрів.
Проектні організації при розробці документації зазвичай намагаються дотримуватись нормативних вимог щодо слизькості шляхів пересування людей. Однак, замовники часто нехтують цими вимогами, як правило, в прагненні зменшення будівельних витрат. Тому, особливо при поточних ремонтах приміщень і будівель, замовникам необхідно підходити з розумним вибором і використанням матеріалів, які створюють ризик падіння працівників після ковзання.

Попередня статтяНаступна стаття

Інспектор Управління відвідав ПрАТ «ЕКОПРОД» у Волновасі 0 12

13 серпня головний державний інспектор відділу нагляду в агропромисловому комплексі, житлово-комунальному господарстві та соціально-культурній сфері Латиш Л.О. проводив нараду на базі насіннєвого заводу ПрАТ «ЕКОПРОД» у Волновасі.

Під час семінару обговорювались наступні питання:

1. Вимоги Закону України «Про охорону праці» стосовно організації ефективної роботи, спрямованої на створення належних, безпечних і здорових умов праці та запобігання виробничого травматизму.

2.Провели роз’яснення стосовно змін, внесених ПКМУ № 48 від 07.02.18 р. до «Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки» , затвердженого ПКМУ № 1107 від 26.10.11 р.(щодо необхідності отримання дозволу на експлуатацію обладнання харчової галузі.)

2.Розглянули деякі аспекти і особливості Порядку проведення розслідування і ведення обліку, професійних захворювань і аварій на виробництві , затвердженого Постановою КМУ №1232 від 30 листопада 2011 року , навели приклади нещасних випадків, що сталися в поточному році на підприємствах міста.

Особливу увагу звернули на необхідність посилення контролю при виконанні робіт з підвищеною небезпекою працівниками заводу, на необхідність проведення щорічного навчання на право виконання таких робіт, на відповідність обладнання та виробничих приміщень, де вони експлуатуються, вимогам безпеки.

Розглянули обов’язки роботодавця, згідно статті 13 Закону України «Про охорону праці», щодо втілення заходів по створенню безпечних умов праці на кожному робочому місці, та обов’язки робітника, згідно статті 14 Закону України «Про охорону праці», щодо вимог безпеки.

Інспектор транспортного відділу відвідав Лиманське моторвагонне депо 0 17

14 серпня відбулась зустріч локомотивних бригад цеху експлуатації структурного підрозділу «Лиманське моторвагонне Депо» РФ «Донецька Залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» ст. Слов’янськ з головним державним інспектором відділу нагляду на транспорті та зв’язку Артуром Насібяном.

Під час заходу обговорювали питання, щодо вимог до локомотивних бригад і працівників, які експлуатують тяговий рухомий склад згідно Правил безпечної експлуатації електровозів, тепловозів та моторвагонного рухомого складу затвердженим Наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 24 березня 2008 під N 54.