Державний нагляд і контроль за станом охорони праці (вантажопідіймальної техніки) на підприємствах 0 568

Забезпечення безпечних і нешкідливих умов роботи є невід’ємною частиною державної політики, однією з найважливіших функцій центральних і місцевих органів виконавчої влади та Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань. У зв’язку з цим важливого значення набуває державний нагляд і контроль за станом охорони праці.
Державний нагляд – це діяльність уповноважених органів і посадових осіб (державних інспекторів, державних санітарних лікарів), спрямована на забезпечення виконання органами виконавчої влади, суб’єктами господарювання та працівниками вимог законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці.
Початком наглядової діяльності можна вважати виданий 1719 р. Петром І Указ про створення Берг-колегії (гірничої колегії). Після скасування кріпосного права в Російській імперії 1861 р. організовано орган спеціального нагляду за безпекою робіт у гірничій промисловості, який мав назву «гірнича поліція». Згодом, з розширенням державного нагляду за безпечним веденням робіт в інших галузях промисловості, цей орган неодноразово трансформувався, аж доки не набув вигляду сучасної Державної служби України з питань праці.
Одним із найстарших видів державного нагляду – є нагляд за безпечною експлуатацією вантажопідіймальних кранів і машин. Технології, що використовуються у будь-якій галузі виробництва, мають потребу у підйомі та переміщенні вантажів. Що у свою чергу є підставою наявності на підприємствах великої кількості вантажопідіймальних кранів, машин та механізмів. Зазначене устаткування віднесено до обладнання підвищеної небезпеки, враховуючи загрозу, що становлять вантажі, елементи машин, що рухаються у просторі та мають можливість заподіяти шкоду працівникам, що знаходяться поблизу, внаслідок падіння або взаємодії під час руху через неправильно обрану дистанцію безпеки.
За часи існування вантажопідіймальної техніки під час її експлуатації було зареєстровано сотні тисяч нещасних випадків, у тому числі зі смертельними наслідками. Додержання вимог законодавства з питань охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів та машин є однією з найактуальніших тем у галузі охорони праці в Україні і на сьогодні, враховуючи велику кількість обладнання, що вже давно вичерпало свій проектний термін служби, придбання роботодавцями імпортних кранів, що за своєю конструкцією та приладами безпеки можуть не відповідати вимогам безпеки державного законодавства, тощо.
На вимогу п. 7.2.3 НПАОП 0.00-1.01-07 «Правила будови і безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів» рішення про можливість експлуатації вантажопідіймальних кранів і машин, що підлягають реєстрації в територіальних органах спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з промислової безпеки та охорони праці, приймається посадовою особою цього органу у наступних випадках:
– у разі введення в експлуатацію нововиготовлених вантажопідіймаль-них кранів і машин;
– перерви в експлуатації більш як 12 місяців;
– після монтажу, пов’язаного із установленням вантажопідіймаль-ного крана чи машини на нове місце;
– після реконструкції або модернізації вантажопідіймального крана чи машини;
– після капітального ремонту вантажопідіймального крана чи машини;
– у разі закінчення строку служби (граничного строку експлуатації) вантажопідіймального крана чи машини, а також у разі аварії або пошкодження, спричиненого надзвичайною ситуацією природного чи техногенного характеру, виявлення зносу (механічного або корозійного), залишкової деформації, тріщин, інших пошкоджень складових частин, деталей або їх елементів, що перевищують допустимі значення;
– після передачі іншому суб’єкту господарювання, тощо.
Так протягом минулого тижня головними державними інспекторами відділу нагляду на виробництвах підвищеної небезпеки у місті Маріуполь: Кутіним С.Ю., Шаптала С.Є., Немченковим Д.О., Федоровим С.В. проведено кілька перевірок вантажопідіймальних кранів з метою визначення можливості їх подальшої експлуатацію після закінчення граничного терміну служби.
Перевірки відбувались у виробничих підрозділах Приватного акціонерного товариства «Маріупольський металургійний комбінат ім. Ілліча»: цех холодного прокату (фото 1-1, 1-2), управління залізничного транспорту – залізничний кран (фото 2-1, 2-2), листопрокатний цех 3000 (фото 3-1, 3-2), киснево-конвертерний цех (фото 4). За результатами перевірок вантажопідіймальні крани у ЦХП та УЗТ допущені до подальшої експлуатації, про що зроблено відповідні записи у технічні паспорти кранів, обладнання у ЛПЦ 3000 та ККЦ не допущено до експлуатації через виявлені порушення, що потребують усунення.
Попередня статтяНаступна стаття

Контроль за додержанням законодавства про працю в частині належного оформлення трудових відносин. Трудовий договір 0 139

Одним із пріоритетних напрямків роботи органів Держпраці є контроль за додержанням законодавства про працю в частині належного оформлення трудових відносин.
Трудовий договір є угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядку, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов’язується виплачувати працівнику заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін (ст.21 КЗпП України).
Трудовий договір укладається, як правило, в письмовій формі. Працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України (ст.24 КЗпП України).
Згідно з вимогами абз.2 ч.2 ст.265 КЗпП України юридичні та фізичні особи – підприємці, які використовують найману працю, в разі фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, встановлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків несуть відповідальність у вигляді штрафу у тридцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення (на сьогодні –111 690 грн.) за кожного працівника щодо якого скоєно порушення. 
Протягом ІІ кварталу поточного року інспектори відділу контролю південного напрямку управління з питань праці здійснили інспекційні відвідування аптечних закладів. За результатами контролю 4-х суб’єктів господарювання (інспектовано 6 об’єктів) виявлено використання праці без оформлення трудових відносин з 7 працівниками, застосовано штрафні санкції у розмірі 781,8 тис. грн.

Роз’яснення щодо застосування законодавства з питань державної служби 0 236

Роз’яснення щодо застосування законодавства з питань державної служби

Реєстраційний номер

Дата

Короткий зміст

1-р/з

04 травня 2016 року

щодо перочергових кроків для впровадження Закону України від 10 грудня 2015 року             № 889-VIII “Про державну службу”

2-р/з

04 травня 2016 року

щодо визначення переліку посад працівників державних органів, які виконують функції з обслуговування, відповідно до Критеріїв, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 06 квітня 2016 року № 271 

3-р/з

04 травня 2016 року

щодо порядку проведення конкурсного відбору на зайняття вакантних посад державних службовців у разі, якщо такий відбір був оголошений до 01 травня 2016 року

4-р/з

04 травня 2016 року

щодо порядку присвоєння рангів державним службовцям

5-р/з

10 травня 2016 року

щодо виконання повноважень державного секретаря міністерства у разі відсутності заступника міністра-керівника апарату

6-р/з

10 травня 2016 року

щодо віднесення посад керівників структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій до відповідних категорій посад державної служби

7-р/з

11 травня 2016 року

щодо деяких питань звільнення з посад керівників та заступників керівників центральних органів виконавчої влади у зв’язку з впровадженням Закону України від 10 грудня 2015 року № 889-VIII
«Про державну службу»

8-р/з

11 травня 2016 року

щодо  переведення на рівнозначну посаду

9-р/з

17 травня 2016 року

щодо зупинення членства у політичній партії

10-р/з

20 травня 2016 року

щодо суміщення посади державного службовця категорії “А” зі статусом депутата місцевої ради

11-р/з

16 червня 2016 року

щодо керівника державної служби у структурних підрозділах місцевих державних адміністрацій, утворених як юридичні особи публічного права

12-р/з

08 липня 2016 року

щодо здійснення повноважень керівника державної служби у державних колегіальних органах

13-р/з

22 липня 2016 року

щодо переведення на нижчу посаду

14-р/з

26 липня 2016 року

з питань зарахування до стажу державної служби періодів роботи (служби) до 01 травня 2016 року

15-р/з

26 липня 2016 року

щодо зарахування до стажу державної служби періодів роботи на посадах, віднесених до посад службовців

16-р/з

26 липня 2016 року

щодо складу, порядку формування та повноважень конкурсної комісії в міністерстві, іншому центральному органі виконавчої влади

17-р/з

19 серпня 2016 року

щодо строку відпрацювання для присвоєння чергового рангу на займаній посаді, передаченого пунктом 10 Порядку присвоєння рангів державних службовців, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2016 року № 306

18-р/з

19 серпня 2016 року

щодо присвоєння чергового рангу у зв’язку з виходом на пенсію

19-р/з

20 вересня 2016 року

щодо перегляду переліку посад працівників державних органів, які виконують функції з обслуговування

20-р/з

31 жовтня 2016 року

щодо працевлаштування осіб, які навчалися за державним замовленням за денною формою навчання за спеціальностями галузі знань “Державне управління”, у зв’язку з набранням чинності з 01 травня 2016 року Закону України від 10 грудня 2015 року № 889-VIII “Про державну службу”

21-р/з

02 листопада 2016 року

щодо права на навчання за вечірньою, заочною (дистанційною) формою за державним замовленням слухачів, які втратили статус державного службовця у зв’язку з набранням чинності з 01 травня 2016 року Закону України від 10 грудня 2015 року № 889-VIII “Про державну службу”

22-р/з

19 грудня 2016 року

щодо визначення переліку посад працівників державних органів, які виконують функції з обслуговування

23-р/з

23 грудня 2016 року

щодо виконання обов’язків державного секретаря міністерства після 01 січня 2017 року

24-р/з

09 лютого 2017 року

щодо ініціювання дисциплінарного провадження стосовно державного службовця

25-р/з

05 квітня 2017 року

щодо документів для участі у конкурсі

26-р/з

18 травня 2017 року

стосовно атестації осіб, які претендують на вступ на державну службу, щодо вільного володіння державною мовою

27-р/з

14 срепня 2017 року

щодо зайняття другим за результатами конкурсу кандидатом вакантної посади державної служби

28-р/з

04 вересня 2017 року

щодо порядку проведення конкурсу на зайняття вакантної посади державної служби, оголошеного
до 30 серпня 2017 року

29-р/з

13 вересня 2017 року

щодо рівня заробітної плати для осіб, які претендують на зайняття посад фахівців з питань реформ, який зазначається в одному з полів (нижньому) Єдиного порталу вакансій державної служби НАДС

30-р/з

15 вересня 2017 року

щодо скорочення строку випробування

31-р/з

15 вересня 2017 року

щодо порядку застосування до державних службовців дисциплінарних стягнень

32-р/з

03 жовтня 2017 року

щодо призначення державного службовця на посаду в порядку просування по службі

33-р/з

05 жовтня 2017 року

щодо відео- або аудіофіксації під час проведення конкурсу
на зайняття вакантної посади державної служби

34-р/з

17 жовтня 2017 року

щодо повідомлення кандидатів на зайняття посад державної служби про перевірку документів

35-р/з

24 жовтня 2017 року

щодо участі у конкурсі на зайняття вакантної посади державної служби особи, яка є членом конкурсної комісії

36-р/з

24 жовтня 2017 року

щодо використання результатів тестування на наявність аналітичних здібностей та здібностей щодо здатності працювати з інфорацією

37-р/з

26 жовтня 2017 року

щодо здійснення відеофіксації під час проведення конкурсу на зайняття посад фахівців з питань реформ

39-р/з

26 жовтня 2017 року

щодо визначення стажу та досвіду роботи осіб, які претнедують на зайняття посад фахівців з питань реформ

40-р/з

26 жовтня 2017 року

щодо подання особою, яка бажає взяти участь у конкурсі на зайняття вакантних посад державної служби, декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування

41-р/з

31 жовтня 2017 року

щодо порядку проведення конкурсу на зайняття вакантної посади державної служби, розпочатого до 30 жовтня 2017 року
до 30 серпня 2017 року

42-р/з

15 листопада 2017 року

щодо порядку проведення конкурсів на зайняття вакантних посад заступників голів місцевих державних адміністрацій, розпочатих до 15 листопада 2017 року

43-р/з

27 листопада 2017 року

щодо деяких питань застосування законодавства про державну службу у зв’язку з набранням чинності Законом України від 09 листопада 2017 року № 2190-VIII “Про внесення змін до деяких законів України щодо окремих пиатнь проходження державної служби”

44-р/з

27 грудня 2017 року

щодо затвердження завдань і ключових показників результативності, ефективності та якості для оцінювання результатів службової діяльності державних службовців у місцевих державних адміністраціях

45-р/з 28 грудня 2017 року щодо застосування положень статей 43 та 87 Закону України “Про державну службу”
46-р/з 23 січня 2018 року щодо обислення стажу державної служби 

47-р/з

26 січня 2018 року

щодо подання переможця конкурсу 

48 р/з

14 лютого 2018

Щодо застосування положень статей 43 та 87 ЗУ « Про державну службу»

49 р/з

01 березня 2018

Щодо працевлаштування на державну службу

50 -р/з

20 березня 2018 року

Деякі питання визначення визначення переліку посад працівників державних органів, які виконують фунуції з обслуговування

68/20/22-18 03 квітня 2018 року Підстави для припинення державної служби, зокрема, втрата права на державну службу або його обмеження
№ 52-р/з 22 червня 2018 року щодо використання результатів тестування кандидатами на зайняття вакантної посади державної служби під час проходження конкурсу, оголошеного 18 червня 2018 року і пізніше

(крім кандидатів на зайняття посад фахівців з питань реформ)