Ліфтове господарство в умовах ОСББ 0 236

Державна служба України з питань праці надала роз’яснення з питання необхідності отримання дозволу житлово-експлуатаційними конторами та об’єднаннями співвласників багатоквартирних будинків на експлуатацію ліфтів. Частина 3 статті 21 Закону України «Про охорону праці» в чинній редакції регламентує обов’язок роботодавця одержати дозвіл на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки. Закон України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» визначає правові та організаційні засади створення, функціонування об’єднань власників жилих та нежилих приміщень багатоквартирного будинку, захисту їхніх прав та виконання обов’язків щодо спільного утримання багатоквартирного будинку. Основна діяльність об’єднання полягає у здійсненні функцій, що забезпечують реалізацію прав власників приміщень на володіння та користування спільним майном членів об’єднання, належне утримання будинку та прибудинкової території, сприяння членам об’єднання в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов’язань, пов’язаних, з діяльністю об’єднання. ОСББ може здійснювати господарську діяльність для забезпечення власних потреб безпосередньо або шляхом укладення договорів з фізичними чи юридичними особами.

Відповідальність за справний стан і безпечну експлуатацію ліфта покладається на його власника. Згідно із Положенням про систему технічного обслуговування та ремонту ліфтів в Україні, власник ліфта повинен організувати його безпечну експлуатацію та технічне обслуговування. Система технічного обслуговування та ремонту ліфтів передбачає виконання за графіком робіт з метою забезпечення безперебійної, безпечної роботи ліфтів, а також запобігання передчасного спрацювання обладнання і підтримання його належного технічного стану. Спецiалiзованi органiзацiї в роботi керуються технiчною документацiєю заводiв-виробникiв лiфтiв, вимогами Правил, технологiчними процесами i iнструкцiями на окремi види робiт, а також вищевказаним Положенням. Положення також регламентує надання послуг спеціалізованою організацією. Вимоги до будови, виготовлення, монтажу, налагодження, проведення технічного огляду та експертного обстеження, експлуатації, ремонту, реконструкції та модернізації ліфтів, підйомників та їх складових частин встановлено Правилами будови і безпечної експлуатації ліфтів. У процесі експлуатації ліфти підлягають технічним оглядам і експертним обстеженням.

Відповідно до вимог «Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів» суб’єкт господарювання, який має намір розпочати (продовжити) експлуатацію ліфтів повинен призначити наказом працівників, відповідальних за організацію робіт з технічного обслуговування і ремонту ліфтів та організацію їх експлуатації, електромеханіків, які одночасно є відповідальними особами за їх справний стан, ліфтерів і операторів диспетчерського зв’язку, а у разі, якщо такої можливості немає, суб’єкт господарювання може укласти договір зі спеціалізованою організацією, яка має дозвіл на виконання цих робіт. Процедуру видачі дозволів визначає Порядок видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1107.

З огляду на зазначене, ОСББ може отримати дозвіл на експлуатацію устаткування підвищеної небезпеки безпосередньо або укласти договір із суб’єктом господарювання, який має відповідний дозвіл.

Спеціалізована організація може отримувати дозвіл на експлуатацію ліфтів, які має намір обслуговувати.

Головний державний інспектор відділу нагляду на виробництвах підвищеної небезпеки у місті Маріуполь – Кутін С.Ю.

Попередня статтяНаступна стаття

Протидія торгівлії людьми 0 96

Щороку близько двох мільйонів людей в Україні стають жертвами трудового рабства. В пошуках кращої долі громадяни не усвідомлено віддають себе в руки злочинців. У нашій державі злочин досить поширений, особливо щодо молодих жінок і дівчат, які вербуються для роботи за кордоном і там використовуються злочинцями у своїх корисливих мотивах. Відповідно до ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Основні засади протидії торгівлі людьми визначені в таких міжнародно-право¬вих актах, як Загальна декларація прав людини (1948), Конвенція про забо¬рону торгівлі людьми та експлуатації проституції третіми особами (1949), Європейська конвенція про захист прав і основних свобод людини (1950), Додаткова конвенція про заборону рабства, работоргівлі, а також ана¬логічних рабству інститутів і практики (1956), Протокол про попередження та припинення торгівлі людьми, особливо жінками та дівчатами, і покаран¬ня за неї, який доповнює Конвенцію ООН проти транснаціональної ор¬ганізованої злочинності (2000), Законом України «Про протидію торгівлі людьми» № 3739-17 від 09.02.2015 та інші. Шляхами залучення до рабства являється: вербування, перевезення, передача, приховування, одержання людей. В умов інформаційних технологій розповсюдженим являються такі види вербування як шлюбні агентства, модельні агентства, запрошення на навчання, фірми про працевлаштування, які мають завуальований характер. З метою забезпечення захисту життя і здоров’я, прав і свобод громадян, зміцнення правопорядку, запобігання зникненню людей, нелегальному виїзду громадян України за її межі для працевлаштування, Управлінням Держпраці у Донецькій області вживаються заходи щодо скорочення безробіття, в першу чергу серед жінок, випускників шкіл та інших навчальних закладів, встановлення фактів неоформлених трудових відносин та винесення приписів для усунення порушень вимог ст. 21 та ст. 24 КЗпП України в частині належного оформлення найманої праці. Адже саме безробіття в державі являється чинником, через який громадяни виявляють бажання виїзду за межі кордону, і в міру своєї необізнаності все частіше попадають в трудове рабство. 
Увага, важливим є встановлення законного статусу роботи за кордоном, тобто до виїзду обов’язково треба отримати робочу візи. Також ознайомтесь з правами працівників та мігрантів у країні призначення. У більшості країн встановлені стандарти мінімального рівня оплати праці, максимальної тривалості робочого дня та компенсацій у випадку нещасних випадків на виробництві. Обов’язково запитайте у свого закордонного роботодавця про медичне обслуговування та соціальний захист, на який Ви можете сподіватись. Пам’ятайте, що роботодавці мають обов’язки по відношенню до своїх працівників. Відстоювати свої інтереси у суді можна лише тоді, коли роботодавець працює законно. Тому заздалегідь перевіряйте законність здійснення кадровою агенцією чи роботодавцем діяльність по працевлаштуванню, насамперед, перевіряйте наявність необхідних документів.

Держпраці спільно з ЄС та МОП розпочали проект, який сприятиме покращенню умов праці та подоланню незадекларованої праці в Україні 0 183

Державна служба з питань праці, за підтримки Європейського Союзу та Міжнародної організації праці, розпочинає новий дворічний проект «Зміцнення інспекції праці з метою покращення умов праці і подолання незадекларованої праці», який виконуватиметься у співпраці з Міністерством соціальної політики.

Проект сприяє реалізації Угоди про асоціацію Україна-ЄС, що набула чинності 1 вересня 2017 року, а також положень Конвенції МОП № 81 та № 129 про інспекцію праці, ратифікованих Україною у 2004 році.

Даний Проект направлений на покращення стану безпеки та гігієни праці, стандартів у сфері праці та додержання законодавства про працю. Адже одним із пріоритетів у роботі Уряду України є створення гідних та безпечних умов праці для всіх працівників.

Під час відкриття Проекту представники Міністерства соціальної політики наголосили на пріоритеті Уряду створювати умови для продуктивної і безпечної праці за гідну винагороду і з додержанням прав у сфері праці. Співробітництво Міністерства соціальної політики із Європейським Союзом і Міжнародною організацією праці у цьому напрямку є вкрай важливою для досягнення поставлених перед урядом завдань.

Керівництво Держпраці зосередилося на питаннях реалізації завдань Служби у контексті повноти здійснення її повноважень, а також на перегляді значної частини законодавства, контроль та нагляд за яким покладено на Держпраці. Акцентували увагу на проблемі незадекларованої праці в Україні, яка є підґрунтям для недобросовісної конкуренції на ринку за рахунок скорочення витрат на робочу силу, уникнення сплати соціальних внесків і податків.

Незадекларована праця також стає причиною порушення прав працівників, у тому числі на безпечні і здорові умови праці. Тому важливо створити для роботодавців і працівників стимули, у тому числі на рівні законодавства, для переходу від незадекларованої праці до належним чином оформлених трудових відносин. І роботодавці, і працівники мають знати переваги офіційного працевлаштування і розуміти всі ризики, які виникають при неофіційному працевлаштуванні. Держпраці розраховує на підтримку Проекту ЄС-МОП у процесі реформування системи охорони праці, адаптації успішних практик інспекцій праці країн-членів ЄС, у розгортанні масштабної інформаційно-роз’яснювальної роботи у всіх областях України з метою подолання незадекларованої праці.

Координатори проектів Міжнародної організації праці в Україні, зазначили, що у новому проекті ЄС-МОП багато уваги приділяється стандартам ЄС з питань безпеки та гігієни праці.

На відкритті Проекту були присутні і закордонні представники: Маркус Пілгрім – директор Групи технічної підтримки з питань гідної праці Бюро МОП для країн Центральної та Східної Європи, Мартін Шрьодер – програмний офіцер ЄС, Фредерік Ришенер – координатор співпраці з країнами східного партнерства ЄС, Антоніу Сантуш – менеджер проекту «Зміцнення інспекції праці з метою покращення умов праці і подолання незадекларованої праці» МОП, Арсеніо Фернандес-Родрігес – спеціаліст з питань безпеки та гігієни праці відділу адміністрації праці та інспекції праці МОП, Жюстін Тільє – спеціаліст відділу адміністрації праці та інспекції праці МОП.

Зокрема, Маркус Пілгрім підкреслив, що закріплення стандартів МОП та ЄС у сфері праці у національному законодавстві має підтримуватися ефективною системою інспекції праці. Роль останньої вкрай важлива, адже яким би сучасним законодавство не було, воно може бути лише аркушем паперу, якщо немає інструментів забезпечення його практичного виконання. Очікуємо, що той арсенал експертизи, знань і практичного досвіду, який ЄС і МОП спільно передадуть національним партнерам у рамках цього проекту, сприятиме покращенню умов праці в Україні.

У рамках проекту міжнародні експерти передаватимуть інспекторам Держпраці досвід з ефективного подолання незадекларованої праці.

Після відкриття Проекту відбулося перше засідання Наглядової ради Проекту, на якому затверджено склад наглядової ради, положення, визначено цілі та план роботи Проекту. Так, Головою Наглядової ради визначено Ольгу Крентовську – першого заступника Міністра соціальної політики України, заступником Голови Наглядової ради визначено Романа Чернегу – Голову Державної служби України з питань праці. Наступне засідання Наглядової ради планується провести у травні 2018 року.

Довідкова інформація:

У рамках Угоди про асоціацію з ЄС надається підтримка в реалізації реформ, у тому числі політики зайнятості, ринку праці, соціального розвитку і захисту.

Конвенції МОП № 81 і 129 – стандарти, що визнані на міжнародному рівні та визначають завдання, повноваження і функції інспекцій праці. Вони відіграють ключову роль у забезпеченні повної, продуктивної та вільно обраної зайнятості, соціальної злагоди через соціальний діалог, забезпечення гідних умов праці за допомогою інструментів інспекції праці. Ці конвенції ратифіковані усіма державами-членами ЄС.

Проект виконується задля досягнення суттєвого покращення стану безпеки та гігієни праці, стандартів у сфері праці та додержання законодавства про працю.

Соціальні партнери задіяні шляхом тристоронніх консультацій.