Ліфтове господарство в умовах ОСББ 0 167

Державна служба України з питань праці надала роз’яснення з питання необхідності отримання дозволу житлово-експлуатаційними конторами та об’єднаннями співвласників багатоквартирних будинків на експлуатацію ліфтів. Частина 3 статті 21 Закону України «Про охорону праці» в чинній редакції регламентує обов’язок роботодавця одержати дозвіл на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки. Закон України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» визначає правові та організаційні засади створення, функціонування об’єднань власників жилих та нежилих приміщень багатоквартирного будинку, захисту їхніх прав та виконання обов’язків щодо спільного утримання багатоквартирного будинку. Основна діяльність об’єднання полягає у здійсненні функцій, що забезпечують реалізацію прав власників приміщень на володіння та користування спільним майном членів об’єднання, належне утримання будинку та прибудинкової території, сприяння членам об’єднання в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов’язань, пов’язаних, з діяльністю об’єднання. ОСББ може здійснювати господарську діяльність для забезпечення власних потреб безпосередньо або шляхом укладення договорів з фізичними чи юридичними особами.

Відповідальність за справний стан і безпечну експлуатацію ліфта покладається на його власника. Згідно із Положенням про систему технічного обслуговування та ремонту ліфтів в Україні, власник ліфта повинен організувати його безпечну експлуатацію та технічне обслуговування. Система технічного обслуговування та ремонту ліфтів передбачає виконання за графіком робіт з метою забезпечення безперебійної, безпечної роботи ліфтів, а також запобігання передчасного спрацювання обладнання і підтримання його належного технічного стану. Спецiалiзованi органiзацiї в роботi керуються технiчною документацiєю заводiв-виробникiв лiфтiв, вимогами Правил, технологiчними процесами i iнструкцiями на окремi види робiт, а також вищевказаним Положенням. Положення також регламентує надання послуг спеціалізованою організацією. Вимоги до будови, виготовлення, монтажу, налагодження, проведення технічного огляду та експертного обстеження, експлуатації, ремонту, реконструкції та модернізації ліфтів, підйомників та їх складових частин встановлено Правилами будови і безпечної експлуатації ліфтів. У процесі експлуатації ліфти підлягають технічним оглядам і експертним обстеженням.

Відповідно до вимог «Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів» суб’єкт господарювання, який має намір розпочати (продовжити) експлуатацію ліфтів повинен призначити наказом працівників, відповідальних за організацію робіт з технічного обслуговування і ремонту ліфтів та організацію їх експлуатації, електромеханіків, які одночасно є відповідальними особами за їх справний стан, ліфтерів і операторів диспетчерського зв’язку, а у разі, якщо такої можливості немає, суб’єкт господарювання може укласти договір зі спеціалізованою організацією, яка має дозвіл на виконання цих робіт. Процедуру видачі дозволів визначає Порядок видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1107.

З огляду на зазначене, ОСББ може отримати дозвіл на експлуатацію устаткування підвищеної небезпеки безпосередньо або укласти договір із суб’єктом господарювання, який має відповідний дозвіл.

Спеціалізована організація може отримувати дозвіл на експлуатацію ліфтів, які має намір обслуговувати.

Головний державний інспектор відділу нагляду на виробництвах підвищеної небезпеки у місті Маріуполь – Кутін С.Ю.

Попередня статтяНаступна стаття

Завдяки роботі інспекторів праці підприємства-боржники погасили 516,5 мільйона гривень заборгованості із заробітної плати 0 141

За оперативними даними Держпраці, впродовж січня-вересня 2017 року інспекторами праці проведено 826 заходів державного нагляду на 614 підприємствах-боржниках, які мали заборгованість із виплати заробітної плати у сумі 1 млрд 567 млн гривень. 
На вимоги інспекторів праці підприємства-боржники погасили заборгованість із виплати заробітної плати на суму 516,5 млн грн., тобто підприємства повністю чи частково розрахувалися з 119 тис. 659 працівниками. 
За результатами перевірок підприємств-боржників складено та передано до суду 332 протоколи про адміністративне правопорушення, на підставі яких на посадових осіб накладено штрафів на загальну суму 46,7 тис. гривень. 
Окрім того, відповідно до статті 265 Кодексу законів про працю України за порушення строків виплати заробітної плати посадовими особами Держпраці винесено 801 постанову про накладення фінансових санкцій у сумі 7,5 млн гривень.