Кримінальна відповідальність за корупцію 0 111

За корупцію в Україні передбачена дисциплінарна, адміністративна та кримінальна відповідальність. Пам’ятайте!

За корупцію в Україні передбачена дисциплінарна, адміністративна та кримінальна відповідальність.
Пам’ятайте! Кримінальна відповідальність передбачена не лише для чиновника, який вимагає чи бере хабар, але й для громадянина, який його пропонує чи дає.

Трохи пояснювальної інформації, щоб було легше орієнтуватись у нормах Кримінального кодексу України.

Зараз, відповідно до норм Кримінального кодексу України (КК України), замість звичного нам поняття «хабар» вживається «неправомірна вигода». Неправомірна вигода більш ширше поняття і включає у себе не тільки отримання грошових коштів чи іншого майна, а й переваг, пільг, послуг, нематеріальних активів.
Штраф – це грошове стягнення, розмір якого визначає суд відповідно до визначеного статтями КК України діапазону.
Виправні роботи – це роботи за місцем роботи громадянина на строк від 6-ти місяців до 2-х років. Із суми заробітку здійснюється відрахування в доход держави, розмір встановлює суд в межах від 10 до 20 відсотків.
Громадські роботи – це виконання у вільний від роботи чи навчання час безоплатних суспільно корисних робіт, вид яких визначають органи місцевого самоврядування. Встановлюються на строк від 60 до 240 годин і відбуваються не більш як 4 години на день.
Арешт – це тримання особи в спеціальній камері чи в СІЗО в ізоляції від суспільства на строк від 1-го до 6-ти місяців.
Обмеження волі – це тримання особи у виправному центрі, як правило, відповідно до її постійного місця проживання без ізоляції від суспільства. Над особою здійснюється постійний нагляд та її обов’язково залучають до праці. Строк від 1-го до 5-х років.
Позбавлення волі – це тримання особи у кримінально-виконавчої установі закритого типу (колонія, тюрма) в ізоляції від суспільства. Строк від 1-го до 15-ти років.
Конфіскація майна – це примусове безоплатне вилучення на користь держави всього або частини майна, яке є власністю особи.
Спеціальна конфіскація – це примусове безоплатне вилучення на користь держави майна (грошей, цінностей), що використовувалось для вчинення злочину чи було отримане внаслідок злочину (наприклад, хабар).
Так, при застосуванні конфіскації майна на користь держави вилучається особисте майно засудженої особи, а при спеціальній конфіскації допускається вилучення майна інших осіб, які не були засуджені за вчинення злочину.
Неоподаткований мінімум доходу громадян – станом на 2014 рік він становить 17 грн. До нього йде вся прив’язка в КК України по визначенню штрафів.
При визначенні розмірів шкоди сума неоподаткованого мінімуму встановлюється на рівні податкової соціальної пільги – а у 2014 році вона становить 609 грн.

Кого і за що можна притягнути до кримінальної відповідальності

Стаття 354. Підкуп працівника підприємства, установи чи організації

Якщо є змова чи підкуп здійснюється повторно:
1. Пропозиція чи обіцянка працівникові підприємства, установи чи організації, який не є службовою особою, або особі, яка працює на користь підприємства, установи чи організації, надати йому (їй) або третій особі неправомірну вигоду, а так само надання такої вигоди за вчинення чи невчинення працівником будь-яких дій з використанням становища, яке він займає, або особою, яка працює на користь підприємства, установи чи організації, в інтересах того, хто пропонує, обіцяє чи надає таку вигоду, або в інтересах третьої особи –
штраф від 1 700 грн. до 4 250 грн.
громадські роботи до 100 год.
виправні роботи до 1-го року.
обмеження волі до 2-х років.
позбавлення волі до 2-х років.
2. Ті самі дії, вчинені повторно або за попередньою змовою групою осіб, –
штраф від 4 250 грн. до 8 500 грн.
громадські роботи від 100 до 200 год.
виправні роботи до 2-х років.
обмеження волі до 3-х років.
позбавлення волі до 3-х років.
3. Прийняття пропозиції, обіцянки або одержання працівником підприємства, установи чи організації, який не є службовою особою, або особою, яка працює на користь підприємства, установи чи організації, неправомірної вигоди, а так само прохання надати таку вигоду для себе чи третьої особи за вчинення чи невчинення будь-яких дій з використанням становища, яке займає працівник на підприємстві, в установі чи організації, або у зв’язку з діяльністю особи на користь підприємства, установи чи організації, в інтересах того, хто пропонує, обіцяє чи надає таку вигоду, або в інтересах третьої особи –
штраф від 4 250 грн. до 8 500 грн.
громадські роботи від 100 до 200 год.
обмеження волі до 2-х років.
позбавлення волі до 2-х років.
4. Дії, передбачені частиною третьою цієї статті, вчинені повторно або за попередньою змовою групою осіб чи поєднані з вимаганням неправомірної вигоди, –
штраф від 8 500 грн. до 12750 грн.
громадські роботи від 160 до 240 год.
обмеження волі до 3-х років.
позбавлення волі до 3-х років.

Стаття 364. Зловживання владою або службовим становищем
1. Посадовець зловживає владою:
арешт до 6-ти міс.
обмеження волі до 3-х років.
позбавлення волі до 3-х років.
додаткові покарання:
заборона займати посади до 3-х років.
штраф від 4 250 грн. до 12 750 грн.
2. Якщо є тяжкі наслідки (матеріальні збитки від 152 250 грн.):
позбавлення волі від 3-х до 6-ти років.
додаткові покарання:
заборона займати посади до 3-х років.
штраф від 8 500 грн. до 17 000 грн.

Стаття 364-1. Зловживання повноваженнями службовою особою юридичної особи приватного права незалежно від організаційно-правової форми
1. Посадова особа приватного підприємства зловживають своїми повноваження:
штраф від 2 550 грн. до 6 800 грн.
арешт до 3-х міс.
обмеження волі до 2-х років.
додаткові покарання:
заборона обіймати посади до 2-х років та спеціальна конфіскація.
2. Якщо мають місце тяжкі наслідки (матеріальні збитки від 152 250 грн.):
штраф від 6 800 грн. до 15 300 грн.
арешт до 6-ти міс.
позбавлення волі від 3-х до 6-ти років.
додаткові покарання: заборона обіймати посади до 3-х років.

Стаття 365. Перевищення влади або службових повноважень працівником правоохоронного органу

1. Правоохоронець перевищує владу:
обмеження волі до 5-ти років.
позбавлення волі від 2-х до 5-ти років.
додатково може бути встановлена заборона обіймати посади до 3-х років.
2. Якщо правоохоронцем застосовувались погрози і насильство:
позбавлення волі від 3-х до 8-ми років.
додатково може бути встановлена заборона обіймати посади до 3-х років.
3. Якщо спричинено тяжкі наслідки:
позбавлення волі від 7-ми до 10-ти років.
додатково може бути встановлена заборона обіймати посади до 3-х років.

Стаття 365 -2. Зловживання повноваженнями особами, які надають публічні послуги

1. Зловживають своїми повноваженнями аудитор, нотаріус, оцінювач, особи, які надають публічні послуги (але не є державними службовцями):
обмеження волі до 3-х років.
додаткові покарання: заборона обіймати посади до 10 років.
2. Якщо такі зловживання були вчинені повторно або проти дитини, похилої чи недієздатної людини:
обмеження волі до 5-ти років.
позбавлення волі від 3-х до 5-ти років.
додаткові покарання: заборона обіймати посади до 3-х років.
3. Якщо такі зловживання спричинили тяжкі наслідки:
позбавлення волі від 5-ти до 8-ми років.
додаткові покарання: заборона обіймати посади до 3-х років та спеціальна конфіскація.
додатково може бути призначена конфіскація майна.

Стаття 366. Службове підроблення

1. Посадовці підробляють офіційні документи:
штраф до 4 250 грн.
обмеження волі до 3-х років.
додатково може бути встановлена заборона обіймати посади до 3-х років.
2. Якщо таке підроблення спричинило тяжкі наслідки:
позбавлення волі від 2-х до 5-ти років.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Попередня статтяНаступна стаття

За неналежне оформлення працівників будівельну компанію у Донецькій області оштрафовано на 3 млн. 936 тис. гривень 0 322

У жовтні 2017 р. посадовими особами Головного управління Держпраці у Донецькій області проведено позаплановий захід у формі інспекційного відвідування одного з будівельних підприємців області щодо дотримання вимог трудового законодавства, а саме належного оформлення трудових відносин з найманими працівниками.
Суб’єкт господарювання ТОВ «М» порушив вимоги частини 1, 3 статті 24 Кодексу законів про працю України відносно 41 (сорока одного) найманого працівника. Допустив до роботи працівників без укладення з ними трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Тобто відносно робітників, які працювали без офіційного оформлення, не сплачувався єдиний соціальний внесок із заробітної плати, так вони втратили право на загальнообов’язкове державне соціальне страхування в зазначений період роботи.
Основним видом діяльності підприємства ТОВ «М» є будівництво житлових і нежитлових будівель. Так, будівельні роботи, які виконували неоформлені працівники ТОВ «М» відповідно до НПАОП 27.0-4.02-90, віднесено до робіт підвищеної небезпеки. Робітники не були проінформовані під розписку про умови праці, наявність на робочому місці небезпечних і шкідливих виробничих факторів, стан їх здоров’я не контролюється роботодавцем (не фіксується проходження медичних оглядів), що є порушенням вимог трудового законодавства і найголовніше робітники позбавлені соціального захисту у разі отримання травм та каліцтв на робочому місці.
Слід наголосити, що відповідно до частини 3 статті 265 Кодексу законів про працю України сума штрафної санкції за допуск до роботи неоформленого працівника становить тридцять мінімальних заробітних плат (96 тис. грн.), встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника щодо якого порушено законодавство.
Загальна сума штрафу накладеного на ТОВ «М» склала 3 млн. 936 тис. гривень.
Користуючись нагодою, звертаємось до роботодавців з проханням виконувати вимоги трудового законодавства. Головним управлінням Держпраці у Донецькій області продовжується робота по виявленню неоформлених трудових відносин та притягненню винних осіб до відповідальності.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

ПОВІДОМЛЕННЯ про оприлюднення проекту наказу Міністерства соціальної політики України „Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів з охорони праці” 0 299

Державною службою України з питань праці відповідно до законів України „Про охорону праці” та „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” опрацьовано проект наказу Міністерства соціальної політики України „Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів з охорони праці”.

Проект наказу розроблений з метою внесення змін до Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів, затверджених наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 01 вересня 2008 року № 190, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 07 жовтня 2008 року за № 937/15628, та Правил будови і безпечної експлуатації трубопроводів пари та гарячої води, затверджених наказом Комітету по нагляду за охороною праці Міністерства праці та соціальної політики України від 08 вересня 1998 року № 177, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 07 жовтня 1998 року за № 636/3076, щодо скасування вимог обов’язкової реєстрації (перереєстрації) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки в територіальних органах Держпраці.

Зауваження та пропозиції просимо надсилати на адресу:

Державна служба України з питань праці, вул. Десятинна, 14, м. Київ, 01601; e-mail: dsp@dsp.gov.ua.

Зауваження і пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань приймаються у місячний термін у письмовому або електронному вигляді.

Проект наказу

ЗМІНИ до деяких нормативно-правових актів з охорони праці

Пояснювальна записка

Порівняльна таблиця

Аналіз регуляторного впливу

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: