Держпраці видала перші посвідчення інспекторам праці органів місцевого самоврядування 0 451

Із 16 травня 2017 набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 року № 295 „Деякі питання реалізації статті 259 Кодексу законів про працю України та статті 34 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, яка спрямована на запровадження механізмів легалізації зайнятості та заробітної плати, пов’язаних із делегуванням органам місцевого самоврядування повноважень із здійснення контролю у сфері зайнятості та оплати праці.

Пунктом третім Порядку визначено, що контрольні повноваження інспектора праці підтверджуються службовим посвідченням, що затверджене наказом Міністерства соціальної політики України від 24.05.2017 № 866 „Про затвердження форми та опису службового посвідчення інспектора праці”, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 31 травня 2017 року за № 681/30549.

Державною службою України з питань праці розпочата робота щодо забезпечення інспекторів праці органів місцевого самоврядування службовими посвідченнями. Вже видані перші посвідчення інспекторам праці органів місцевого самоврядування Вінницької, Хмельницької та Дніпропетровської областей.

Держпраці попереджає підприємців, що в регіонах можливі випадки відвідування приватних підприємців шахраями під виглядом інспекторів праці, які нібито мають повноваження на інспекційне відвідування. Погрожуючи великими штрафами, псевдоінспектори вимагають у підприємців гроші.

Інформацію щодо виданих посвідчень інспекторам праці органів місцевого самоврядування можна перевірити на сайті Держпраці у розділі “Здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю” підрозділі – Інформація про службові посвідчення інспекторів праці органів місцевого самоврядування або за телефоном (044) 288-10-00.

Попередня статтяНаступна стаття

День прав людини 2017 – Всеукраїнський тиждень права 0 216

Відоме прислів’я стверджує: «Хто володіє інформацією, той володіє світом». Цей крилатий вислів належить засновнику великої банківської династії Натану Ротшильду, який вважав, що людина, яка більш обізнана, має велику перевагу перед іншими.
Погодимося і ми з відомим попередником. У сучасному світі людина, яка добре знає свої права, ніколи не дасть себе образити та має змогу користуватися ними у повному обсязі.
День прав людини – це міжнародне і національне свято, встановлене Резолюцією Генеральної Асамблеї ООН від 10 грудня 1948 року №423-V, відзначається починаючи з 1950 року, 10 грудня кожного року. Початок свята поклало прийняття Загальної декларації прав людини в 1948 році.
Пригадаємо наші з вами права на охорону праці. Так, основні права громадян нашої держави проголошені у первинному законі – Конституції України. Стаття 3 зазначає: «Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов’язком держави». Стаття 43 Конституції проголошує: «Кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом».
Права працівників на охорону праці визначені у Законодавстві України про охорону праці, яке складається з Закону України «Про охорону праці», Кодексу законів про працю України, Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності»:
– права на охорону праці під час укладання трудового договору – під час укладання трудового договору роботодавець повинен проінформувати працівника під розписку про умови праці та про наявність на його робочому місці небезпечних і шкідливих виробничих факторів, які ще не усунуто, можливі наслідки їх впливу на здоров’я та про права працівника на пільги і компенсації за роботу в таких умовах відповідно до законодавства і колективного договору;
– право працівників на пільги і компенсації за важкі та шкідливі умови праці – безоплатне забезпечення лікувально-профілактичним харчуванням, молоком або рівноцінними харчовими продуктами, газованою солоною водою, право на оплачувані перерви санітарно-оздоровчого призначення, скорочення тривалості робочого часу, додаткову оплачувану відпустку, пільгову пенсію, оплату праці у підвищеному розмірі та інші пільги і компенсації, що надаються в порядку, визначеному законодавством;
– на роботах із шкідливими і небезпечними умовами праці, а також роботах, пов’язаних із забрудненням або несприятливими метеорологічними умовами, працівникам видаються безоплатно, за встановленими нормами, спеціальний одяг, спеціальне взуття та інші засоби індивідуального захисту, а також мийні та знешкоджувальні засоби. Роботодавець зобов’язаний забезпечити за свій рахунок придбання, комплектування, видачу та утримання засобів індивідуального захисту відповідно до нормативно-правових актів з охорони праці та колективного договору;
– відшкодування шкоди, заподіяної працівникові внаслідок ушкодження його здоров’я або у разі смерті працівника, здійснюється Фондом соціального страхування України;
– спеціальні права під час використання праці жінок, неповнолітніх, інвалідів.
Ось тільки невеликий перелік прав з охорони праці згідно діючого законодавства.
Давайте замислимося, а чи всі свої права ми знаємо та усвідомлюємо? Чи не настав час, маючи у вік інформаційних технологій у кожній родині, на кожному підприємстві вихід до мережі інтернет, а отже і доступ до світової бази даних, більш ретельно ознайомитися зі своїми правами та проаналізувати їх фактичне дотримання.
У разі необхідності кожний громадянин має можливість звернутися за консультацією з питань охорони праці до фахівців служби охорони праці на своєму підприємстві або до Головного управління Держпраці у Донецькій області.

За матеріалами начальника відділу нагляду на виробництвах підвищеної небезпеки у місті Маріуполь – Михайла Хайлова

Подолання незадекларованої праці в Україні — одне із пріоритетних завдань ГУ Держпраці у Донецькій області 0 608

Актуальність проблеми легалізації зайнятості та заробітної плати на сьогодні зумовлена її масштабами та надзвичайно негативними і руйнівними наслідками. Тіньова зайнятість в Україні (використання праці найманих працівників без укладання трудової угоди й тіньова заробітна плата) в останні роки стрімко поширюється, охоплюючи значну кількість робочих місць на підприємствах, організаціях формального та неформального сектору економіки.

Так, наприклад, у Донецькій області Управління Держпраці за останні 10 місяців2017 року продовжує проводити перевірки з метою детінізації зайнятості населення регіону. Під час перевірок було виявлено149 неофіційно працевлаштованих працівників, серед яких 69 було виявлено у м. Маріуполь та посадові особи не допустили до інспекційного відвідування співробітників ГУ Держпраці у Донецькій області. На підставі сформованого матеріалу правоохоронними органами порушено кримінальну справу за ознаками ст. 172 КК України.

Винесені постанови про накладення штрафу відповідно до абзацу 2 частини 2 ст. 265 КЗпП України за фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту) у тридцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника щодо якого скоєно порушення, на загальну суму – 7 680000 грн.

Зайнятість населення у тіньовому секторі обмежує можливість реалізації більшості соціальних прав, передбачених Конституцією та трудовим законодавством, а саме:

  • підвищує ризик нестабільної зайнятості та отримання постійного доходу;
  • призводить до втрати права на пенсію;
  • тривала зайнятість у неформальному секторі призводить до втрати професійно-кваліфікаційних навичок фахівця, зниження її матеріального та культурного рівня, що значно знижує якість трудового потенціалу;
  • ускладнює здійснення контролю за умовами праці та за якістю наданих послуг і товарів, правами інтелектуальної власності.

Переваги використання легальної праці для роботодавців є очевидними:

  • офіційно працевлаштовані працівники – це згуртований, злагоджений колектив із постійних, надійних, творчих та ініціативних особистостей, в якому всі працюючі спрямовуватимуть свої зусилля на покращення кінцевого результату роботи і збільшення прибутків;
  • гарантія матеріальної відповідальності працівника, праця якого передбачає обслуговування грошових, товарно-матеріальних цінностей та ін.;
  • трудова дисципліна;
  • можливість у судовому порядку відстоювати свої порушені права та законні інтереси;
  • можливість скористатися механізмом відшкодування державою витрат роботодавця по сплаті єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за кожного офіційно працевлаштованого працівника;
  • офіційно працевлаштовані особи бажають підвищувати свій професійний рівень та прагнуть кар’єрного росту.

Слід наголосити, що відповідно до частини 3 статті 265 Кодексу законів про працю України сума штрафної санкції за допуск до роботи неоформленого працівника становить тридцять мінімальних заробітних плат (96 тис. грн.), встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника щодо якого порушено законодавство.

Офіційне оформлення працевлаштування, в першу чергу, є гарантією соціального захисту найманих працівників, кадрової стабільності та налагодженої роботи усіх учасників трудового процесу з метою досягнення позитивного результату. Водночас, для роботодавця – це і позитивний імідж та репутація надійного партнера, що є запорукою процвітання бізнесу та примноження прибутків.

Головне управління Держпраці у Донецькій області звертається до роботодавців з проханням дотримуватись вимог трудового законодавства. Головним управлінням Держпраці у Донецькій області продовжується робота з виявлення неоформлених трудових відносин та притягненню винних осіб до відповідальності.