Звернення громадян 0 123

Форма для подання електронних звернень громадян до Головного управління Держпраці у Донецькій області Переглянути
Відсилати до сектору звернень громадянь на 16dn.derzpraci@gmail.com

Вимоги до звернень громадян
Сьогодні, можливість участі громадянам України в управлінні державними і громадськими справами, для впливу на поліпшення роботи органів державної влади і місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, для відстоювання своїх прав і законних інтересів та відновлення їх у разі порушення забезпечує Закон України «Про звернення громадян» (далі – Закон). На підставі частини першої статті 1 Закону громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об’єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов’язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення. Під зверненнями громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги (частина перша статті 3 Закону).

Як правильно оформити звернення?

Відповідно до статті 5 Закону України «Про звернення громадян” у зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Звернення може бути усним (викладеним громадянином записаним посадовою особою на особистому прийомі) чи письмовим, надісланим поштою або переданим громадянином до Міністерства екології та природних ресурсів України. Звернення може бути подано як окремою особою (індивідуальне), так і групою осіб (колективне). Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. Звернення, оформлене без дотримання цих вимог, повертається заявникові з відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених частиною першою статті 7 цього Закону. Звернення, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов’язковому прийняттю та розгляду.

Який термін розгляду звернень громадян?

Відповідно до статті 20 Закону України „Про звернення громадян” звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, — невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п’яти днів. На обґрунтовану письмову вимогу громадянина термін розгляду може бути скорочено від встановленого цією статтею терміну. Звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку.

Як оскаржити бездіяльність органів державної влади та їх посадових осіб?

Статтею 16 Закону України „Про звернення громадян” передбачено, що скарга на дії чи рішення органу державної влади, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, об’єднання громадян, засобів масової інформації, посадової особи подається у порядку підлеглості вищому органу або посадовій особі, що не позбавляє громадянина права звернутися до суду відповідно до чинного законодавства, а в разі відсутності такого органу або незгоди громадянина з прийнятим за скаргою рішенням — безпосередньо до суду. До скарги додаються наявні у громадянина рішення або копії рішень, які приймалися за його зверненням раніше, а також інші документи, необхідні для розгляду скарги, але тільки ті, які відповідно стосуються питання.

Порядок розгляду звернень громадян Державною службою України з питань праці та її територіальними органами Переглянути

Попередня статтяНаступна стаття

Кримінальна відповідальність за корупцію 0 29

За корупцію в Україні передбачена дисциплінарна, адміністративна та кримінальна відповідальність. Пам’ятайте!

За корупцію в Україні передбачена дисциплінарна, адміністративна та кримінальна відповідальність.
Пам’ятайте! Кримінальна відповідальність передбачена не лише для чиновника, який вимагає чи бере хабар, але й для громадянина, який його пропонує чи дає.

Трохи пояснювальної інформації, щоб було легше орієнтуватись у нормах Кримінального кодексу України.

Зараз, відповідно до норм Кримінального кодексу України (КК України), замість звичного нам поняття «хабар» вживається «неправомірна вигода». Неправомірна вигода більш ширше поняття і включає у себе не тільки отримання грошових коштів чи іншого майна, а й переваг, пільг, послуг, нематеріальних активів.
Штраф – це грошове стягнення, розмір якого визначає суд відповідно до визначеного статтями КК України діапазону.
Виправні роботи – це роботи за місцем роботи громадянина на строк від 6-ти місяців до 2-х років. Із суми заробітку здійснюється відрахування в доход держави, розмір встановлює суд в межах від 10 до 20 відсотків.
Громадські роботи – це виконання у вільний від роботи чи навчання час безоплатних суспільно корисних робіт, вид яких визначають органи місцевого самоврядування. Встановлюються на строк від 60 до 240 годин і відбуваються не більш як 4 години на день.
Арешт – це тримання особи в спеціальній камері чи в СІЗО в ізоляції від суспільства на строк від 1-го до 6-ти місяців.
Обмеження волі – це тримання особи у виправному центрі, як правило, відповідно до її постійного місця проживання без ізоляції від суспільства. Над особою здійснюється постійний нагляд та її обов’язково залучають до праці. Строк від 1-го до 5-х років.
Позбавлення волі – це тримання особи у кримінально-виконавчої установі закритого типу (колонія, тюрма) в ізоляції від суспільства. Строк від 1-го до 15-ти років.
Конфіскація майна – це примусове безоплатне вилучення на користь держави всього або частини майна, яке є власністю особи.
Спеціальна конфіскація – це примусове безоплатне вилучення на користь держави майна (грошей, цінностей), що використовувалось для вчинення злочину чи було отримане внаслідок злочину (наприклад, хабар).
Так, при застосуванні конфіскації майна на користь держави вилучається особисте майно засудженої особи, а при спеціальній конфіскації допускається вилучення майна інших осіб, які не були засуджені за вчинення злочину.
Неоподаткований мінімум доходу громадян – станом на 2014 рік він становить 17 грн. До нього йде вся прив’язка в КК України по визначенню штрафів.
При визначенні розмірів шкоди сума неоподаткованого мінімуму встановлюється на рівні податкової соціальної пільги – а у 2014 році вона становить 609 грн.

Кого і за що можна притягнути до кримінальної відповідальності

Стаття 354. Підкуп працівника підприємства, установи чи організації

Якщо є змова чи підкуп здійснюється повторно:
1. Пропозиція чи обіцянка працівникові підприємства, установи чи організації, який не є службовою особою, або особі, яка працює на користь підприємства, установи чи організації, надати йому (їй) або третій особі неправомірну вигоду, а так само надання такої вигоди за вчинення чи невчинення працівником будь-яких дій з використанням становища, яке він займає, або особою, яка працює на користь підприємства, установи чи організації, в інтересах того, хто пропонує, обіцяє чи надає таку вигоду, або в інтересах третьої особи –
штраф від 1 700 грн. до 4 250 грн.
громадські роботи до 100 год.
виправні роботи до 1-го року.
обмеження волі до 2-х років.
позбавлення волі до 2-х років.
2. Ті самі дії, вчинені повторно або за попередньою змовою групою осіб, –
штраф від 4 250 грн. до 8 500 грн.
громадські роботи від 100 до 200 год.
виправні роботи до 2-х років.
обмеження волі до 3-х років.
позбавлення волі до 3-х років.
3. Прийняття пропозиції, обіцянки або одержання працівником підприємства, установи чи організації, який не є службовою особою, або особою, яка працює на користь підприємства, установи чи організації, неправомірної вигоди, а так само прохання надати таку вигоду для себе чи третьої особи за вчинення чи невчинення будь-яких дій з використанням становища, яке займає працівник на підприємстві, в установі чи організації, або у зв’язку з діяльністю особи на користь підприємства, установи чи організації, в інтересах того, хто пропонує, обіцяє чи надає таку вигоду, або в інтересах третьої особи –
штраф від 4 250 грн. до 8 500 грн.
громадські роботи від 100 до 200 год.
обмеження волі до 2-х років.
позбавлення волі до 2-х років.
4. Дії, передбачені частиною третьою цієї статті, вчинені повторно або за попередньою змовою групою осіб чи поєднані з вимаганням неправомірної вигоди, –
штраф від 8 500 грн. до 12750 грн.
громадські роботи від 160 до 240 год.
обмеження волі до 3-х років.
позбавлення волі до 3-х років.

Стаття 364. Зловживання владою або службовим становищем
1. Посадовець зловживає владою:
арешт до 6-ти міс.
обмеження волі до 3-х років.
позбавлення волі до 3-х років.
додаткові покарання:
заборона займати посади до 3-х років.
штраф від 4 250 грн. до 12 750 грн.
2. Якщо є тяжкі наслідки (матеріальні збитки від 152 250 грн.):
позбавлення волі від 3-х до 6-ти років.
додаткові покарання:
заборона займати посади до 3-х років.
штраф від 8 500 грн. до 17 000 грн.

Стаття 364-1. Зловживання повноваженнями службовою особою юридичної особи приватного права незалежно від організаційно-правової форми
1. Посадова особа приватного підприємства зловживають своїми повноваження:
штраф від 2 550 грн. до 6 800 грн.
арешт до 3-х міс.
обмеження волі до 2-х років.
додаткові покарання:
заборона обіймати посади до 2-х років та спеціальна конфіскація.
2. Якщо мають місце тяжкі наслідки (матеріальні збитки від 152 250 грн.):
штраф від 6 800 грн. до 15 300 грн.
арешт до 6-ти міс.
позбавлення волі від 3-х до 6-ти років.
додаткові покарання: заборона обіймати посади до 3-х років.

Стаття 365. Перевищення влади або службових повноважень працівником правоохоронного органу

1. Правоохоронець перевищує владу:
обмеження волі до 5-ти років.
позбавлення волі від 2-х до 5-ти років.
додатково може бути встановлена заборона обіймати посади до 3-х років.
2. Якщо правоохоронцем застосовувались погрози і насильство:
позбавлення волі від 3-х до 8-ми років.
додатково може бути встановлена заборона обіймати посади до 3-х років.
3. Якщо спричинено тяжкі наслідки:
позбавлення волі від 7-ми до 10-ти років.
додатково може бути встановлена заборона обіймати посади до 3-х років.

Стаття 365 -2. Зловживання повноваженнями особами, які надають публічні послуги

1. Зловживають своїми повноваженнями аудитор, нотаріус, оцінювач, особи, які надають публічні послуги (але не є державними службовцями):
обмеження волі до 3-х років.
додаткові покарання: заборона обіймати посади до 10 років.
2. Якщо такі зловживання були вчинені повторно або проти дитини, похилої чи недієздатної людини:
обмеження волі до 5-ти років.
позбавлення волі від 3-х до 5-ти років.
додаткові покарання: заборона обіймати посади до 3-х років.
3. Якщо такі зловживання спричинили тяжкі наслідки:
позбавлення волі від 5-ти до 8-ми років.
додаткові покарання: заборона обіймати посади до 3-х років та спеціальна конфіскація.
додатково може бути призначена конфіскація майна.

Стаття 366. Службове підроблення

1. Посадовці підробляють офіційні документи:
штраф до 4 250 грн.
обмеження волі до 3-х років.
додатково може бути встановлена заборона обіймати посади до 3-х років.
2. Якщо таке підроблення спричинило тяжкі наслідки:
позбавлення волі від 2-х до 5-ти років.

Покажчик нормативно-правових актів з охорони праці та інформаційне повідомлення 0 60

Покажчик нормативно-правових актів станом на 10 липня 2017 року Переглянути 
Інформаційне повідомлення станом на 10 липня 2017 року Переглянути 
(зміни щодо включення нормативно-правових актів до Покажчика нормативно-правових актів з охорони праці)