Доступ до публічної інформації 0 126

Доступ до публічної інформації регламентується Законом України “Про доступ до публічної інформації”
Реалізація прав громадян на доступ до публічної інформації забезпечується Сектором зверненнями громадян та доступу до публічної інформації Головного управління Держпраці у Донецькій області.
Надання публічної інформації Головним управлінням Держпраці у Донецькій області здійснюється у відповідь на інформаційний запит. Згідно із законом, публічною є відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб’єктами владних повноважень своїх обов’язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб’єктів владних повноважень. Запит на інформацію може бути індивідуальним або колективним. Запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача. Письмовий запит подається в довільній формі.

Запит на інформацію має містити:
Ім’я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв’язку, якщо такий є;
Загальний опис інформації або вид, назва, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;
Підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.

Запити надсилати:
на електронну адресу: 05dn@dsp.gov.ua
письмово: 85300, Донецька область, м. Покровськ, вул. Прокоф’єва, 82 (на конверті вказувати «Публічна інформація»).

Форма для подання запиту на публічну інформацію у письмовому вигляді (зразок) Переглянути

Термін розгляду запитів на інформацію:
Розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту. У разі якщо запит на інформацію стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи, щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання запиту.
Клопотання про термінове опрацювання запиту має бути обґрунтованим. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту.

Відмова та відтермінування в задоволенні запиту на отримання публічної інформації:
Відповідно до статті 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації»: Розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках:
1) розпорядник інформації не володіє і не зобов’язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит;
2) інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до частини другої статті 6 цього Закону;
3) особа, яка подала запит на інформацію, не оплатила передбачені статтею 21 Закону фактичні витрати, пов’язані з копіюванням або друком;
4) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п’ятою статті 19 Закону. Відповідь розпорядника інформації про те, що інформація може бути одержана запитувачем із загальнодоступних джерел, або відповідь не по суті запиту вважається неправомірною відмовою в наданні інформації. Розпорядник інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов’язаний направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача. У такому разі відлік терміну розгляду запиту на інформацію починається з дня отримання запиту належним розпорядником.

У відмові в задоволенні запиту на інформацію має бути зазначено:
1) прізвище, ім’я, по батькові та посаду особи, відповідальної за розгляд запиту розпорядником інформації;
2) дату відмови;
3) мотивовану підставу відмови;
4) порядок оскарження відмови;
5) підпис.

Відмова в задоволенні запиту на інформацію надається в письмовій формі.
Відтермінування в задоволенні запиту на інформацію допускається в разі, якщо запитувана інформація не може бути надана для ознайомлення в передбачені цим Законом строки у разі настання обставин непереборної сили. Рішення про відстрочку доводиться до відома запитувача у письмовій формі з роз’ясненням порядку оскарження прийнятого рішення.
У рішенні про відстрочку в задоволенні запиту на інформацію має бути зазначено:
1) прізвище, ім’я, по батькові та посаду особи, відповідальної за розгляд запиту розпорядником інформації;
2) дату надсилання або вручення повідомлення про відтермінування;
3) причини, у зв’язку з якими запит на інформацію не може бути задоволений у встановлений цим Законом термін;
4) термін, у який буде задоволено запит;
5) підпис.

Порядок оскарження рішень розпорядника інформації або бездіяльності
Згідно з Законом “Про доступ до публічної інформації”, відповідь на інформаційний запит має бути надано не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту. У разі, якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, строк розгляду запиту може бути продовжено до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Відповідно до статті 23 Закону “Про доступ до публічної інформації”, рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду. Оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації до суду здійснюється відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України.

Порядок розгляду запитів на публічну інформацію в Державній службі України з питань праці та її територіальних органів Переглянути

Попередня статтяНаступна стаття

Кримінальна відповідальність за корупцію 0 29

За корупцію в Україні передбачена дисциплінарна, адміністративна та кримінальна відповідальність. Пам’ятайте!

За корупцію в Україні передбачена дисциплінарна, адміністративна та кримінальна відповідальність.
Пам’ятайте! Кримінальна відповідальність передбачена не лише для чиновника, який вимагає чи бере хабар, але й для громадянина, який його пропонує чи дає.

Трохи пояснювальної інформації, щоб було легше орієнтуватись у нормах Кримінального кодексу України.

Зараз, відповідно до норм Кримінального кодексу України (КК України), замість звичного нам поняття «хабар» вживається «неправомірна вигода». Неправомірна вигода більш ширше поняття і включає у себе не тільки отримання грошових коштів чи іншого майна, а й переваг, пільг, послуг, нематеріальних активів.
Штраф – це грошове стягнення, розмір якого визначає суд відповідно до визначеного статтями КК України діапазону.
Виправні роботи – це роботи за місцем роботи громадянина на строк від 6-ти місяців до 2-х років. Із суми заробітку здійснюється відрахування в доход держави, розмір встановлює суд в межах від 10 до 20 відсотків.
Громадські роботи – це виконання у вільний від роботи чи навчання час безоплатних суспільно корисних робіт, вид яких визначають органи місцевого самоврядування. Встановлюються на строк від 60 до 240 годин і відбуваються не більш як 4 години на день.
Арешт – це тримання особи в спеціальній камері чи в СІЗО в ізоляції від суспільства на строк від 1-го до 6-ти місяців.
Обмеження волі – це тримання особи у виправному центрі, як правило, відповідно до її постійного місця проживання без ізоляції від суспільства. Над особою здійснюється постійний нагляд та її обов’язково залучають до праці. Строк від 1-го до 5-х років.
Позбавлення волі – це тримання особи у кримінально-виконавчої установі закритого типу (колонія, тюрма) в ізоляції від суспільства. Строк від 1-го до 15-ти років.
Конфіскація майна – це примусове безоплатне вилучення на користь держави всього або частини майна, яке є власністю особи.
Спеціальна конфіскація – це примусове безоплатне вилучення на користь держави майна (грошей, цінностей), що використовувалось для вчинення злочину чи було отримане внаслідок злочину (наприклад, хабар).
Так, при застосуванні конфіскації майна на користь держави вилучається особисте майно засудженої особи, а при спеціальній конфіскації допускається вилучення майна інших осіб, які не були засуджені за вчинення злочину.
Неоподаткований мінімум доходу громадян – станом на 2014 рік він становить 17 грн. До нього йде вся прив’язка в КК України по визначенню штрафів.
При визначенні розмірів шкоди сума неоподаткованого мінімуму встановлюється на рівні податкової соціальної пільги – а у 2014 році вона становить 609 грн.

Кого і за що можна притягнути до кримінальної відповідальності

Стаття 354. Підкуп працівника підприємства, установи чи організації

Якщо є змова чи підкуп здійснюється повторно:
1. Пропозиція чи обіцянка працівникові підприємства, установи чи організації, який не є службовою особою, або особі, яка працює на користь підприємства, установи чи організації, надати йому (їй) або третій особі неправомірну вигоду, а так само надання такої вигоди за вчинення чи невчинення працівником будь-яких дій з використанням становища, яке він займає, або особою, яка працює на користь підприємства, установи чи організації, в інтересах того, хто пропонує, обіцяє чи надає таку вигоду, або в інтересах третьої особи –
штраф від 1 700 грн. до 4 250 грн.
громадські роботи до 100 год.
виправні роботи до 1-го року.
обмеження волі до 2-х років.
позбавлення волі до 2-х років.
2. Ті самі дії, вчинені повторно або за попередньою змовою групою осіб, –
штраф від 4 250 грн. до 8 500 грн.
громадські роботи від 100 до 200 год.
виправні роботи до 2-х років.
обмеження волі до 3-х років.
позбавлення волі до 3-х років.
3. Прийняття пропозиції, обіцянки або одержання працівником підприємства, установи чи організації, який не є службовою особою, або особою, яка працює на користь підприємства, установи чи організації, неправомірної вигоди, а так само прохання надати таку вигоду для себе чи третьої особи за вчинення чи невчинення будь-яких дій з використанням становища, яке займає працівник на підприємстві, в установі чи організації, або у зв’язку з діяльністю особи на користь підприємства, установи чи організації, в інтересах того, хто пропонує, обіцяє чи надає таку вигоду, або в інтересах третьої особи –
штраф від 4 250 грн. до 8 500 грн.
громадські роботи від 100 до 200 год.
обмеження волі до 2-х років.
позбавлення волі до 2-х років.
4. Дії, передбачені частиною третьою цієї статті, вчинені повторно або за попередньою змовою групою осіб чи поєднані з вимаганням неправомірної вигоди, –
штраф від 8 500 грн. до 12750 грн.
громадські роботи від 160 до 240 год.
обмеження волі до 3-х років.
позбавлення волі до 3-х років.

Стаття 364. Зловживання владою або службовим становищем
1. Посадовець зловживає владою:
арешт до 6-ти міс.
обмеження волі до 3-х років.
позбавлення волі до 3-х років.
додаткові покарання:
заборона займати посади до 3-х років.
штраф від 4 250 грн. до 12 750 грн.
2. Якщо є тяжкі наслідки (матеріальні збитки від 152 250 грн.):
позбавлення волі від 3-х до 6-ти років.
додаткові покарання:
заборона займати посади до 3-х років.
штраф від 8 500 грн. до 17 000 грн.

Стаття 364-1. Зловживання повноваженнями службовою особою юридичної особи приватного права незалежно від організаційно-правової форми
1. Посадова особа приватного підприємства зловживають своїми повноваження:
штраф від 2 550 грн. до 6 800 грн.
арешт до 3-х міс.
обмеження волі до 2-х років.
додаткові покарання:
заборона обіймати посади до 2-х років та спеціальна конфіскація.
2. Якщо мають місце тяжкі наслідки (матеріальні збитки від 152 250 грн.):
штраф від 6 800 грн. до 15 300 грн.
арешт до 6-ти міс.
позбавлення волі від 3-х до 6-ти років.
додаткові покарання: заборона обіймати посади до 3-х років.

Стаття 365. Перевищення влади або службових повноважень працівником правоохоронного органу

1. Правоохоронець перевищує владу:
обмеження волі до 5-ти років.
позбавлення волі від 2-х до 5-ти років.
додатково може бути встановлена заборона обіймати посади до 3-х років.
2. Якщо правоохоронцем застосовувались погрози і насильство:
позбавлення волі від 3-х до 8-ми років.
додатково може бути встановлена заборона обіймати посади до 3-х років.
3. Якщо спричинено тяжкі наслідки:
позбавлення волі від 7-ми до 10-ти років.
додатково може бути встановлена заборона обіймати посади до 3-х років.

Стаття 365 -2. Зловживання повноваженнями особами, які надають публічні послуги

1. Зловживають своїми повноваженнями аудитор, нотаріус, оцінювач, особи, які надають публічні послуги (але не є державними службовцями):
обмеження волі до 3-х років.
додаткові покарання: заборона обіймати посади до 10 років.
2. Якщо такі зловживання були вчинені повторно або проти дитини, похилої чи недієздатної людини:
обмеження волі до 5-ти років.
позбавлення волі від 3-х до 5-ти років.
додаткові покарання: заборона обіймати посади до 3-х років.
3. Якщо такі зловживання спричинили тяжкі наслідки:
позбавлення волі від 5-ти до 8-ми років.
додаткові покарання: заборона обіймати посади до 3-х років та спеціальна конфіскація.
додатково може бути призначена конфіскація майна.

Стаття 366. Службове підроблення

1. Посадовці підробляють офіційні документи:
штраф до 4 250 грн.
обмеження волі до 3-х років.
додатково може бути встановлена заборона обіймати посади до 3-х років.
2. Якщо таке підроблення спричинило тяжкі наслідки:
позбавлення волі від 2-х до 5-ти років.

Покажчик нормативно-правових актів з охорони праці та інформаційне повідомлення 0 60

Покажчик нормативно-правових актів станом на 10 липня 2017 року Переглянути 
Інформаційне повідомлення станом на 10 липня 2017 року Переглянути 
(зміни щодо включення нормативно-правових актів до Покажчика нормативно-правових актів з охорони праці)